Miko Marine AS

Oplossingen voor onderzoek in het water, onderwaterreparaties, bergings- en olielekpreventie op zee, snelle en veilige olieverwijdering uit scheepswrakken.

Sinds 2009 is Repair Management Nederland de officiële distributeur voor Miko Marine.

  1. In- en onderwater reparaties een en ander als alternatief op een droogdok.
  2. Marine Berging en Scheepswrak opruiming operaties.
  3. Olie vervuiling Preventie – Marine onderhoudsgereedschappen.
  4. Gereedschappen voor duiken en Onderwater operaties.

Het bedrijf is ontstaan door de uitvinding van de Miko Plaster® – een heavy duty magnetische pleister -gebruikt als lekkage stop om het voorkomen dat een schip zal zinken, doordat zeewater binnen kan dringen in een drijvend schip, of voor het stoppen van een olielek waarbij olie vanuit het schip in de zee kan stromen.  Miko heeft de Miko Plaster® ontwikkeld, gepatenteerd en geleverd aan inmiddels honderden klanten over de gehele wereld. De productlijn is inmiddels steeds uitgebreider geworden en het klantenbestand bestaat uit commerciële rederijen, oliemaatschappijen, marine (krijgsmacht), duikbedrijven, onderwater aannemers, en sleep- en bergingsbedrijven uit vele landen. Tevens worden de producten afgenomen door verzekeringsmaatschappijen, havenautoriteiten, oliebestrijdingsbedrijven en vele andere. De Miko productontwikkelaars en operationele dienst zijn zeer toegewijd om U als klant te assisteren in het vinden van de juiste oplossing voor uw specifieke probleem. Wij reageren zeer snel en kunnen U een zeer kosten effectieve, veilige en vaak innovatieve oplossing aanbieden. De Marine Architecten van Miko Marine staan dan ook klaar om voor iedere klant met een specifieke oplossing te komen.

Miko Magnetic Plaster

Leverbaar in diversen standaard afmetingen en als klant specifieke afmetingen. De plasters kunnen los worden geleverd of als complete sets incl. diversen gereedschappen, zoals de Miko Onderwater Magneten. Het complete systeem wordt dan geleverd als Tankerkit welke is voorzien van een DNV-GL goedkeur en certificaat. Een ander voorbeeld is de Emergency Respons Bag (ERB) welke handzaam is en direct ingezet kan worden in geval van een calamiteit aan boord.  De Tank Afdichtingkit is ontwikkeld voor zowel boven als onder water gebruik op tanks waar de waterdruk van de binnenzijde vandaan komt. Hierbij is de Miko Plaster voorzien van een Neopreen vlak om een extra afdichting te verkrijgen.  Alle benodigde extra materialen zijn dan meegeleverd in de verschillende pakketen.

Miko Onderwater permanent magneten en ankermagneten

Ankermagneten zijn verkrijgbaar met een hechtkracht van 90 kg tot wel 2.000 kg. Ze worden voor veel verschillende toepassingen in het water en onder water gebruikt. De Permanent magneten zijn verkrijgbaar met een hechtkracht van 60 en 90 kg.

Miko ROV Magneet

De schakelbare Miko ROV magneet heeft een volledig mechanisch aan/uit schakeling en een hechtkracht van 750 kg* bij activatie. Typische gebruiksmogelijkheden zijn: het stabiliseren van ROV’s (lasinspecties etc.), tijdelijke opslag van ROV gereedschappen, fixatiepunten voor camera’s, lampen etc. De handgrepen passen op alle standaard type ROV manipulator klauwen.

Miko Polar Kit

Er is een nieuw systeem ontwikkeld om Miko magnetische patches aan te brengen op schepen die door ijs scheepshuidschade in poolwateren hebben opgelopen. Dit zal naar verwachting van bijzondere waarde zijn voor alle soorten schepen die een Polar Code-certificering aanvragen, omdat het fysiek zal aantonen dat ze voorbereid zijn op het omgaan met schade aan de romp die kan worden veroorzaakt door ijs.

Miko Tank Sealer Kit

De Tank Sealer Kit is een snel, eenvoudig en flexibele eerste barrière tegen lekkages in opslagtanks.

-PERSBERICHT-

Statoil heeft een significante investering gedaan met het plaatsen van een opdracht bij Miko Marine AS voor de levering van 17 storage tank emergency repair kits, welke worden gedistribueerd onder de tankopslag depots en raffinaderijen van het bedrijf. De kits worden gezien als een zeer waardevolle verzekering tegen milieuschade en het verlies aan dure producten wat kan ontstaan bij een schade met opening aan een opslagtank.

Miko Fix® slimme onderwater fixatie

De Miko Fix is een accuboorschroefsysteem voor het boren en schroeven onder water. Het compacte en veelzijdige systeem kan worden ingezet voor een breed scala aan onderwater toepassingen, inclusief operaties waar normaliter hydraulisch gereedschap wordt gebruikt of waar lassen veel wordt toegepast. Het gereedschap kan worden ingezet tot waterdieptes van 50 meter.

Miko WRV-8000 Leidingpluggen

Voor het eenvoudig waterdicht afdichten van ronde openingen onder water heeft Miko Marine een aanbod in speciale Leidingpluggen. Deze pluggen bieden een snelle, goede en veilige oplossing voor duikers om een ingang onder de waterlijn van een schip af te dichten, waarna de leiding droog gemaakt kan worden en onderhoud aangevangen kan worden. Ze zijn verkrijgbaar in diameters van 18mm tot 600mm.

Zeekasten afsluiten – Cofferdams

Voor het afsluiten van zeekasten heeft Miko Marine diversen mogelijkheden. De bekende Miko Plaster® is één van de mogelijkheden. Daarbij is er de zeekast afsluitbox  (sea chest cofferdam) ontwikkeld en de zeekast afdichting (sea chest cover). Met deze verschillende mogelijkheden kan Miko afsluitingen maken op iedere diepte. De speciale boxen kunnen aangepast worden om ze door een ROV te laten plaatsen.

Miko Bergingskit – Salvage Kit

De Bergingskit ofwel Salvage Kit wordt wereldwijd gebruikt voor bergingsoperaties en is een bewezen concept voor het tijdelijk en snel herstellen van schade door het aan de grond lopen of een aanvaring van het schip. De FlexiShape Miko Plaster® die in de kit zit, is ontworpen om ongelijke stalen oppervlakken, scherpe randen en grote schade aan de romp te overwinnen. De met Kevlar versterkte plasters worden aan de romp bevestigd gebruik makende van de Miko Fix®.

Stoppen van een Driftende Tankers met de Miko Ship Arrestor 

Wat kun je doen met een driftende/rollende tanker?
1: Vertraag het schip
2: Draai de boeg tegen de wind
3: Verzorg een sleeppunt
4: Doe dit vooral snel – vanuit een helikopter

…i.e. arrest it!

Een verlaten schip is één van de vele uitdagingen van bergers. In veel gevallen is een nood verbinding met een sleeptros naar een sleepboot de enige mogelijkheid om een total loss van schip en lading evenals het voorkomen en het voorkomen van milieu vervuiling. Voor eeuwen moesten bergers eerst aan boord van een verlaten schip zien te komen om de verbinding tot stand te brengen tussen het schip en de sleepboot. Dit is een uiterst gevaarlijke klus met een groot risico voor het leven van de bergers. Een groot aantal schepen is in al die tijd vergaan nadat ze verlaten waren. De daar uit voortvloeiende kosten voor de scheepvaart industrie en verzekeraars zijn substantieel . Gelukkig heeft tot op heden nog geen schip wat op drift is geraakt en verlaten is een offshore olie- of gasinstallatie geraakt. De gevolgen zouden enorm zijn. Een uitdaging voor de bergingsindustrie is het aanbrengen van een sleeptros tussen schip en sleepboot. Voor bergers aan boord van een niet meer werkend schip, is het plotseling zinken een op de loer liggende nachtmerrie.

Miko Sea-Anchor 

Een schip op drift vertegenwoordigt een serieuze dreiging voor leven en milieu. Een verlaten schip zal normaal gezien dwars op de golven driften en gaan rollen, wat het zeer moeilijk maakt om aan boord van het schip te komen en een effectieve mogelijke reparatie te kunnen doen.

Miko’s Sea-Anchor zal de boeg van het schip laten roteren tegen de wind in, zelfs bij grote vrachtschepen en zo de drift laten reduceren waarbij de kans op een succesvolle berging enorm toeneemt. De combinatie van het sea-anchor (met diameters tot wel 40 meter), een synthetische fiber sleeptros en een pick-up boei oplossing geeft de berger meer tijd, en wanneer op de plaats aangekomen een snelle en veilige manier om de sleeptros aan de sleepboot te koppelen en de sleep te starten.

Het Sea-Anchor mag gebruikt worden als een “stand alone” product, in combinatie met Emergency Towing Systems voor tankers, of als een onderdeel van het ShipArrestor systeem als hiervoor beschreven.

Het Sea anchor is zelf activerend wanneer het anchor door het water sleept. Het anchor ontvouwt zichzelf.

De gegevens van het Zeeanker:

  1. Het toenemen van de sleepkracht om de driftsnelheid te reduceren to wel 60 %.
  2. De boeg van het schip zal zijn weg geleiden naar de kracht van de wind en golven om zo minder blootgesteld te worden aan de krachten van de natuur, daarom zullen de golven minder invloed op het schip hebben waarmee het rollen tegengegaan wordt..
  3.  De sleeptros – sea-anchor combinatie bevestigd aan een pick-up boei staat de berger to om – efficiënt en veilig een pick up te maken van de sleeptros, het slepen te starten en het schip naar een veilige haven te brengen.

Miko Marine ISPM 15 Export Krat

Miko Marine Nieuwe Transportverpakking Wij als RMN hebben een opdracht van onze gewaardeerde klant mogen ontvangen voor de levering van … Lees verder

The Ocean Cleanup

The Ocean Cleanup en RMN Repair Management Nederland is er trots op om van  The Ocean Cleanup  de opdracht te hebben … Lees verder

Miko Marine Lekkage Schade Controle

Het incident met de zeegaande tanker Bow Jubail in Rotterdam heeft aangetoond dat hoe veilig we met zijn allen werken ongevallen kunnen … Lees verder

Miko Marine MAM-003S

NEW van Miko Marine de MAM-003S MAM-003S heeft een hechtkracht van 500 kg* en kan gebruikt worden om gereedschappen of … Lees verder

Miko Marine en Exmar Offshore

Exmar Offshore Services bespaart tijd en geld met het gebruik van de speciale Miko Marine Tanker Kit. Deze Miko Marine Tanker … Lees verder